Оформлення і продовження відстрочок: як спрощується процес

Міністерство оборони пояснюємо детальніше, що саме змінюється з 1 листопада.
З 1 листопада 2025 року в Україні діє нова система оформлення та продовження відстрочок від мобілізації.
Зміни внесено до постанови Кабінету Міністрів №560. Вони передбачають автоматичне продовження більшості відстрочок, пріоритет оформлення в цифровому форматі через застосунок Резерв+, а також подання документів у ЦНАП замість ТЦК.
Автоматичному продовженню підлягають відстрочки:
1. підстави для яких можна підтвердити в державних реєстрах;
2. підстави для яких не змінюються з часом.
Користувачі Резерв+, чиї відстрочки продовжуються автоматично, отримують сповіщення в застосунку.
Для кого відстрочки підлягають автопродовженню:
- люди з інвалідністю;
 - тимчасово непридатні до служби;
 - батьки дитини з інвалідністю до 18 років;
 - батьки повнолітньої дитини з інвалідністю I чи II групи;
 - ті, хто мають дружину (чоловіка) з інвалідністю I чи II групи;
 - ті, хто мають батька або матір з інвалідністю I чи II групи;
 - жінки та чоловіки військових з дитиною;
 - батьки трьох і більше дітей в одному шлюбі;
 - студенти, аспіранти;
 - працівники вищої та профосвіти;
 - люди, чиї близькі родичі загинули або зникли безвісти під час бойових дій чи воєнного стану;
 - родичі Героїв України, відзначених посмертно за мужність під час Революції Гідності;
 - люди, позбавлені свободи внаслідок збройної агресії проти України;
 - військові, звільнені з полону.
 
Якщо відстрочка мала продовжитись автоматично, але цього не сталося — це означає, що в реєстрах відсутні або застарілі дані. У такому разі потрібно оновити інформацію або звернутись до ЦНАП з документами для оформлення відстрочки.
У застосунку для військовозобов’язаних Резерв+ доступні вже 10 типів відстрочок. Отримати її онлайн можуть:
- люди з інвалідністю;
 - тимчасово непридатні до служби;
 - батьки дитини з інвалідністю до 18 років;
 - батьки повнолітньої дитини з інвалідністю I чи II групи;
 - ті, хто мають дружину (чоловіка) з інвалідністю I чи II групи;
 - жінки та чоловіки військових з дитиною;
 - батьки трьох і більше дітей в одному шлюбі;
 - батьки, які самостійно виховують дитину до 18 років;
 - студенти, аспіранти;
 - працівники вищої та профосвіти.
 
Перелік продовжить розширюватись. Незабаром буде додана відстрочка для тих, хто мають батька або матір з інвалідністю I чи II групи.
Для тих, чий тип відстрочки ще не цифровізований, хто не користується смартфоном або має лише паперові документи — подати заяву можна в будь-якому зручному Центрі надання адміністративних послуг (ЦНАП).
Адміністратор ЦНАП приймає документи, сканує їх і передає в електронній формі до відповідного ТЦК та СП, який ухвалює рішення. Тобто ЦНАП виступає фронт-офісом, а рішення залишається за ТЦК.
Після ухвалення рішення користувач Резерв+ отримує сповіщення в застосунку, а відмітка про відстрочку автоматично з’являється в його електронному військово-обліковому документі. Повторно звертатися до ЦНАП не потрібно. Адміністратор ЦНАП додатково повідомляє заявника телефоном про результат і, за потреби, може роздрукувати електронний військово-обліковий документ із відміткою про відстрочку.
Основним підтвердженням відстрочки тепер є електронний військово-обліковий документ у застосунку Резерв+.
Якщо користувач не має доступу до смартфона, можна роздрукувати паперову копію цього документа. Отримати файл для друку можна:
- у застосунку Резерв+;
 - через портал Дія;
 - або звернувшись по роздруківку до ТЦК та СП (чи ЦНАП, якщо це саме документ з відміткою про відстрочку).
 









