Цифровізація забезпечення Збройних сил: ДОТ презентував інноваційну систему DOT-Chain
11 вересня Державний оператор тилу презентував DOT-Chain – інноваційну ІТ-систему для управління тиловими потребами ЗСУ.
«Створення ефективної системи управління постачаннями для армії стало пріоритетом для нашої команди з перших днів після мого призначення міністром. І сьогодні ми це зробили», – підкреслив міністр оборони Рустем Умєров.
Головне завдання DOT-Chain – зробити процес забезпечення військових легшим і швидшим. Зокрема, це стане можливим завдяки спрощенню процесів, збільшенню проінформованості та посиленню підтримки військових і постачальників.
«Якщо раніше термін поставки продуктів міг складати до двох місяців, то після запровадження DOT-Chain цей строк має скоротитися приблизно в чотири рази, – заявив заступник міністра оборони України Дмитро Кліменков. – Цифровізація закупівельних процесів в обороні – це стратегічний крок у підвищенні ефективності поставок всього необхідного ЗСУ».
«DOT-Сhain – це ще один вагомий крок до війська, яке цінує людей, час та ефективні процеси замість заповнення сотень паперів. Завдяки цій системі закупівля продуктів стане зрозумілішою та прозорішою, а можливість розширити її й на інші товари значно спростить логістичні процеси в Силах оборони», – зазначила Катерина Черногоренко, заступниця міністра оборони України з питань цифрового розвитку, цифрових трансформацій та цифровізації.
Створення DOT-Chain стало наймасштабніший цифровим проєктом в DOT. Над розробкою працювала команда IT-спеціалістів Державного оператора тилу.
«Перед нами стояло завдання змінити стару систему так, щоб нелетальне забезпечення ЗСУ було більш ефективним. Наразі функціонал DOT-Chain поширюється на харчування. ІТ-команда ДОТ оцифрувала весь процес забезпечення – від подачі заявок на продукти до оформлення видаткових накладних та актів. У майбутньому система може швидко масштабуватися для покриття інших категорій товарів», – зауважила Альона Жужа, ІТ-радниця ДОТ.
Що змінила нова ІТ-система DOT-Chain?
1. Перевела в цифру паперові документи для оптимізації роботи військових. Це важливий крок до відмови від «паперової армії». Замість 30 тис. паперів щотижня, які мали опрацьовувати військові, тепер потрібно зробити лише кілька кліків у системі. Це суттєво зменшує обсяг роботи начпродів.
2. Спростила процес оплати за товари. Він буде в чотири рази швидший, адже видаткові накладні одразу підвантажуються в систему, а ДОТ, маючи підписи від військової частини та постачальника, може одразу оплатити відвантаження.
3. Оптимізувала обмін даними. Відомості із системи використовує, зокрема, і Міністерство оборони. Це дозволяє коригувати потреби військових відповідно до даних, що агрегує DOT-Chain: кількість заявок, інформація про постачання та обсяги, які прийняли чи не прийняли на баланс військові частини.
4. Налаштувала взаємодію між сторонами, залученими до процесу забезпечення ЗСУ. У системі DOT-Chain за кожним запитом видно всі документи щодо закупівлі та постачання. Фактично ДОТ стає третьою стороною, яка опікується й начпродами, і постачальниками та може швидко реагувати на зміну запитів від військових частин.
Державний оператор тилу (ДОТ) – закупівельна агенція при Міністерстві оборони України, що забезпечує тилові потреби Збройних сил України: харчування, речове майно, пально-мастильні матеріали.
Теги
- Цифровізація
- Закупівлі