Як військовим отримати техніку через DOT-Chain Defence за програмою «Армія Дронів Бонус»: покроковий алгоритм

З серпня впровадження програми «Армія Дронів Бонус» здійснюють «Агенція оборонних закупівель» Міноборони та оборонний кластер Brave1. Для її ефективної реалізації АОЗ застосовує цифрову систему DOT-Chain Defence.
«Армія Дронів Бонус» – це мотиваційна програма із забезпечення технікою, яка діє для всіх підрозділів Сил оборони України. Вона дає змогу отримувати додаткові дрони та інше обладнання за ураження ворожих цілей: особового складу, техніки тощо. Військові отримують бали, які обмінюють на БпЛА, засоби РЕБ та НРК українського виробництва.
Основні зміни:
Ключовим нововведенням після переходу стала цифровізація процесу. Вона не лише спростила процес вибору техніки, а й суттєво пришвидшила її доставку. Завдяки використанню DOT-Chain Defence середній термін від моменту замовлення до отримання підрозділом становить 10 днів.
Загалом програма реалізується через такі інформаційно-комунікаційні системи (ІКС):
- Delta – захищене середовище, у якому працюють військові.
- Brave1 Market – каталог товарів, особисті кабінети військових із балансами е-балів та історією замовлень.
- DOT-Chain Defence – система управління замовленнями, логістикою та електронним документообігом.
Варто підкреслити, що техніка, отримана через DOT-Chain Defence в «Армія Дронів Бонус», є додатковою та постачається паралельно з іншими програмами з централізованого забезпечення війська.
Детальний опис процесу:
- Відповідальні особи за закупівлю від бойових підрозділів мають авторизуватись через акаунт в ІКС Delta, де отримають доступ до каталогу Brave1 Market. У каталозі відображаються картки виробів із технічними характеристиками, описом та доступною кількістю для замовлення.
- Військові завантажують в Delta відео та фото підтвердження враження ворога. Після їх верифікації підрозділу нараховуються бали відповідно до знищених цілей.
- Всі наявні бали відображаються у Brave1 Market – саме за них військові обирають та замовляють дрони та інші вироби.
- Після вибору потрібних товарів на Brave1 Market військовий підтверджує замовлення. Також тут відповідальна особа вказує ОТГ, де відбудеться передача засобів. Про точну локацію передачі безпілотників військові домовляються напряму з виробником, який привезе замовлені товари. Далі замовлення передається на платформу DOT-Chain Defence.
- Відповідальні особи від бойових підрозділів авторизуються в системі DOT-Chain Defence. Це потрібно для того, щоб мати можливість моніторити статус замовлень, переглядати та підписувати видаткові накладні, акти приймання-передачі.
Примітка: процес відбувається так: АОЗ пише лист на військову частину для отримання даних щодо відповідальних осіб, які будуть працювати в системі від її імені. У відповідь в/ч також надсилає лист, де зазначає людей, які відповідатимуть за прийомку товару та підписання акту приймання-передачі через DOT-Chain Defence. Після короткого навчання військові отримують доступ до системи.
- У розділі «Замовлення» в системі DOT-Chain Defence військові можуть відстежувати статус власних замовлень та бачити терміни доставки – які засоби вже прийшли, які ще прийдуть та коли.
- Після того, як відбудеться фактична поставка товару, військова частина та постачальник мають підписати в системі DOT-Chain Defence відповідну видаткову накладну – вона буде в цифровому форматі. Наразі середній термін доставки через DOT-Chain Defence становить 10 днів.
- За визначений період постачальник формує акти приймання-передачі товару. Ці акти підписуються трьома сторонами – постачальником, командиром військової частини та АОЗ для подальшого проведення оплати. На цьому цикл забезпечення – від формування замовлення до оплати – вважається завершеним.
Примітка: за пункти 1-4 відповідає Міністерство цифрової трансформації та Brave1, пункти 5-8 - Агенція оборонних закупівель Міноборони.