Перейти до головного вмісту

Як громадянам звернутися до Міністерства оборони: алгоритм та поради

Як громадянам звернутися до Міністерства оборони: алгоритм та поради

Кожен громадянин України має право звертатися до органів влади із запитами, скаргами та пропозиціями. Таку можливість гарантує Конституція та низка інших нормативно-правових актів.

У структурі Міністерства оборони України цими питаннями опікується Управління по роботі зі зверненнями громадян та доступу до публічної інформації. Фахівці підрозділу сприяють реалізації права громадян на звернення, урахування думки громадськості при підготовці та прийнятті управлінських рішень.

Для швидкого та якісного розгляду звернення потрібно дотримуватися певних правил оформлення та подання. Міністерство оборони пояснює, як це зробити.

Що таке звернення громадянина?

Звернення – викладені в письмовій або усній формі пропозиції (зауваження), заяви (клопотання) і скарги до Міністерства оборони:

  • пропозиція (зауваження) – звернення, де висловлюються порада, рекомендація щодо діяльності, а також думки щодо врегулювання суспільних відносин;
  • Заява (клопотання) – звернення громадян із проханням про сприяння реалізації закріплених Конституцією та чинним законодавством їх прав та інтересів або повідомлення про порушення чинного законодавства чи недоліки в діяльності відомства. Клопотання – письмове звернення з проханням про визнання за особою відповідного статусу, прав чи свобод тощо;
  • Скарга – звернення з вимогою про поновлення прав і захист законних інтересів громадян, порушених діями (бездіяльністю), рішеннями відомства, або його посадових осіб.

Подавати звернення до Міністерства оборони можуть громадяни України та іноземці, які законно перебувають в країні. 

Військові та правоохоронці теж можуть подавати запити до відомства. Однак вони мають стосуватися лише питань, не пов’язаних з їхньою службою.

Як правильно оформити звернення до Міноборони

Грамотне оформлення звернення прискорює його розгляд. Є кілька важливих вимог, дотримання яких збільшує ймовірність надходження запиту до відповідного підрозділу.

За формою подання звернення бувають:

  • індивідуальні або колективні;
  • письмові або усні.

Письмове звернення можна відправити поштовим зв'язком (письмове) або електронною поштою (електронне). Дуже важливо вказати у такому зверненні наступні дані:

  • прізвище, ім’я та по батькові;
  • адресу проживання;
  • суть звернення;
  • особистий підпис та дату;
  • електронна пошта – для електронного звернення.

Електронне звернення є різновидом письмового звернення. Щоб відповідати вищевказаним вимогам, при надсиланні електронною поштою обов’язково додайте до листа відскановану або сфотографовану копію звернення з вашим власноручним підписом.

Також варто зазначити, що для електронного звернення електронний підпис не потрібен.

Важливо! Без цих відомостей документ вважатиметься анонімним і не підлягатиме розгляду.

Куди відправляти письмові звернення?

Письмове звернення, оформлене на папері, необхідно відправити за адресою: просп. Повітряних Сил, 6, м. Київ, 03049.

Електронні звернення приймаються на пошту, визначену для надсилання електронних звернень: [email protected]. Після надходження звернення до Міноборони йому обов’язково присвоюється реєстраційний номер. 

Крім цього, подати звернення до Міністерства оборони можна через Урядовий контактний центр. Для цього:

  • зареєструйтеся на платформі ukc.gov.ua;
  • натисніть кнопку «Створити звернення»;
  • оберіть питання «Гаряча лінія Міноборони»;
  • стисло та чітко опишіть суть звернення, додайте файли у разі необхідності;
  • натисніть кнопку «Відправити звернення».

Після реєстрації ви можете відстежувати хід розгляду в особистому кабінеті.

Куди відправляти усні звернення?

Усне звернення можна подати телефоном або під час особистого прийому.

Контактні телефони:

  • 1512 – «гаряча лінія» Міноборони;
  • 1545 – Урядова «гаряча лінія»;
  • +38 (044) 284 1915 – Урядова «гаряча лінія» для дзвінків із-за кордону (оплата за тарифами відповідного оператора зв’язку);

Особистий прийом громадян проводить фахівець Управління по роботі зі зверненнями громадян та доступу до публічної інформації. Громадська приймальня працює за адресою: вул. Грушевського, 30/1, м. Київ, 01021.

Попередній запис не потрібен, прийом відбувається за чергою. Громадська приймальня працює:

  • понеділок-четвер: 09:00-18:00
  • п’ятниця: 09:00-16:45

В умовах воєнного стану діють посилені заходи безпеки. Доступ до будівель відомства обмежено. Під час повітряної тривоги консультації тимчасово призупиняються.

Усним зверненням також присвоюється реєстраційний номер.

Який порядок розгляду звернень громадян?

Стандартний термін розгляду звернення – до одного місяця з дня отримання. Якщо питання просте і не потребує додаткового вивчення, відповідь надається протягом 15 днів. 

В окремих випадках термін розгляду може бути подовжений до 45 днів. За певних обставин, зокрема звернення осіб, які мають пільги,  розглядаються у пріоритетному порядку. 

Розгляду не підлягають:

  • анонімні звернення без зазначення обов’язкових реквізитів;
  • повторні звернення з того самого питання, якщо попереднього разу його розв’язали;
  • звернення з наклепами, образами та закликами до ворожнечі.

Звернення з образливим змістом можуть розглядатися як правопорушення та тягнути відповідальність згідно з законом. 

Якщо ви вважаєте, що ваші права порушено під час розгляду звернення, можете звернутися до Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини: 

  • електронна пошта – [email protected];
  • поштова адреса для листування та особистого звернення – вул. Інститутська, 21/8, м. Київ, 01008;
  • телефон «гарячої лінії»: 0(800) 501 720.

Більше інформації можна знайти на сайті Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини.

Теги