Перейти до головного вмісту

Інформаційний матеріал за підсумками опрацювання звернень громадян у Міністерстві оборони України протягом 2020 року

Упродовж 2020 року на розгляд до Міноборони надійшло 67290 заяв (клопотань) пропозицій (зауважень), скарг громадян України, з яких:

за телефонами «гарячої» лінії Cаll-центру Міноборони — 43,4 %;

за телефонами довіри, «гарячої лінії» громадської приймальні Міністра оборони України з питань, що потребували реагування керівництвом Міноборони — 29,6 %;

поштою — 8,0 %;

електронною поштою — 7,6 %;

через державну установу «Урядовий контактний центр» — 8,7 %;

через Регіональні громадські приймальні Міністра оборони України — 1,5 %;

під час особистих прийомів у громадській приймальні Міністра оборони України — 1,07 %;

на особистий прийомах керівним складом Міноборони — 0,1%;

під час прямих телефонних ліній Кабінету Міністрів України — 0,03 %.

За видами звернень на розгляд до Міністерства оборони України надійшло: заяв (клопотань) — 87,7 %,

пропозицій (зауважень) — 6,1 %,

скарг — 6,2 %.

За категоріями громадян зверталися:

учасники АТО та члени їх сімей — 49,8 %;

члени сімей військовослужбовців — 24,9 %;

військові пенсіонери — 12,5 %;

військовослужбовці — 11,7 %;

інші громадяни 1,1 %.

За 2020 рік до Міноборони надійшло 117 звернень від інститутів громадянського суспільства (громадських організацій).

За чинниками (індикаторами) опрацювання, класифікації та прийняття рішень звернення надходили з питань, що стосувалися:

• рівня соціального захисту — 29,8 %;

• реалізації передбачених чинним законодавством пільг і гарантій — 26,2 %;

• стану фінансового забезпечення — 15,4 %;

• житлового та комунального забезпечення — 11,6 %;

• дотримання порядку проходження військової служби — 11,0 %;

• медичного та санаторно-курортного забезпечення — 4,2 %;

• дотримання законності та статутного порядку — 1,5 %;

• корупційної ураженості — 0,2%;

• матеріально-технічного стану військ (сил) 0,1 %.

Найчастіше порушувалися питання:

пенсійного, медичного, земельного забезпечення військовослужбовців — учасників ООС (АТО), яких звільнено з військової служби, та членів їхніх сімей, у тому числі тимчасово переміщених осіб з окупованих територій;

забезпечення військовослужбовців (надання штатно-посадового житла та житла для постійного проживання), ветеранів війни — учасників бойових дій, учасників ООС (АТО), членів сімей військовослужбовців, які загинули (померли) чи пропали безвісти під час проходження військової служби, сімей військовослужбовців у запасі (відставці);

перерахунку пенсій військовим пенсіонерам, відповідності займаним посадам на час звільнення тарифним розрядам та внесення відповідних змін до діючих нормативно-правових актів;

призначення та виплати одноразової грошової допомоги інвалідам війни, учасникам бойових дій на територіях інших держав, членам сімей загиблих (померлих) військовослужбовців, зокрема, із числа добровольців у складі військових підрозділів Збройних Сил України, збільшення розміру попередніх виплат у зв’язку із змінами в законодавстві;

підтвердження факту участі окремих осіб із числа колишніх військовослужбовців у ліквідації наслідків на Чорнобильській АЕС, реалізації пільг, передбачених чинним законодавством, членами сімей померлих ліквідаторів;

грошової компенсації за піднайом житла військовослужбовцям, призваних на військову службу за контрактом, із числа сержантів, старшин;

звернення громадян із числа цивільного населення, тимчасово переміщених з районів Донецької та Луганської областей, щодо компенсації за заподіяну шкоду особистому майну в результаті бойових дій, порядку переміщення через лінію розмежування, надання допомоги у вирішенні проблем пенсійного, житлового забезпечення, працевлаштування.

Посилену увагу приділено вирішенню проблем, з якими звертаються інваліди війни I-III групи, учасники бойових дій, члени сімей загиблих військовослужбовців, військовослужбовців, які зникли безвісти або знаходяться у полоні, багатодітні сім’ї, одинокі матері та інші громадяни, які потребували соціально-правового захисту та відповідних рішень.

Забезпечено взаємодію, в межах компетенції, з громадськими, ветеранськими організаціями, волонтерами (волонтерськими організаціями) з питань соціально-правового захисту військовослужбовців — учасників ООС (АТО), членів їхніх сімей, звільнених військовослужбовців — учасників бойових дій, членів сімей загиблих військовослужбовців, організації надання допомоги у вирішенні проблемних питань щодо їх лікування, медико-соціальної реабілітації, виплати одноразової грошової допомоги, забезпечення постійним та службовим житлом.