Довідка щодо стану справ з опрацювання звернень громадян у Міністерстві оборони України за 2017 рік
Упродовж 2017 року надійшло та опрацьовано 50230 звернень громадян, з яких:
поштою (електронною поштою) — 15,0 %;
за телефонами Cаll-центру Міністерства оборони України — 54,5 %;
через державну установу « Урядовий контактний центр» — 12,8 %;
за телефонами довіри , «гарячої лінії» громадської приймальні Міністра оборони України з питань, що потребували термінового реагування керівництвом Міноборони — 7,6 %;
на особистих прийомах керівним складом Міноборони — 0,7 %;
під час особистих прийомів у громадській приймальні Міністра оборони України — 2,8 %;
через Регіональні громадські приймальні Міністра оборони України — 4,2 %.
Під час прямих телефонних ліній Кабінету Міністрів України — (0,1 %).
запитів на публічну інформацію — 2,3%.
Ефективність виконання:
За 50230 зверненнями громадян 95,4 % звернень опрацьовано: надано роз’яснень (консультацій) — 74,5%, вирішено позитивно —22,9 %, відмовлено у задоволенні — 0,9 %, направлено за належністю — 1,7%.
Знаходиться на подальшому опрацюванні — 4,6 %.
За видами звернень на розгляд до Міністерства оборони України надійшло: заяв (клопотань) — 66,8 %, пропозицій (зауважень) —26,5 %, скарг — 6,7 %.
За категоріями громадян зверталися:
учасники АТО та члени їх сімей —39,5 %;
військовослужбовці — 11,8 %;
члени сімей військовослужбовців — 14,7 %;
військові пенсіонери — 30,5 %;
інші громадяни — 3,5 %.
Через вищі органи державної влади у 2017 році надійшло 1439 звернень, що становить 2,87 % від загальної кількості, у тому числі:
Верховну Раду України —0,07 %;
Адміністрацію Президента України —1,41 %;
Кабінет Міністрів України — 0,71 %;
Генеральну прокуратуру України — 0,6 %;
Раду національної безпеки та оборони України — 0,08 %.
Майже 17 % таких звернень перебувало на контролі у вищих органах влади.
Через уповноваженого Верховної ради України з прав людини надійшло 97 звернень.
За зверненнями громадян надано 1327 окремих доручень керівництва Міноборони відповідним структурним підрозділам та органам військового управління Збройних Сил України.
Індикатори за проблематикою питань порушених у зверненнях громадян:
• рівнь соціального захисту (військовослужбовців, ветеранів війни — учасників бойових дій, членів їх сімей, у тому числі тих, які загинули під час проведення АТО, а також військових пенсіонерів) — 24,9 %;
• стан фінансового забезпечення (військовослужбовців, призваних на військову службу під час мобілізації, за контрактом на особливий період (своєчасність та розміри виплат грошового забезпечення, грошової винагороди за безпосередню участь в АТО, одноразової грошової допомоги при звільненні) — 24,0 %;
• реалізація передбачених чинним законодавством пільг і гарантій (надання статусу учасників бойових дій особам, що брали участь в АТО, а також представникам окремих добровольчих формувань, перерахунок пенсій військовим пенсіонерам у зв’язку з підвищення окремих складових грошового забезпечення військовослужбовців, надання одноразової грошової допомоги інвалідам війни із числа учасників бойових дій на території інших держав, зокрема, в Афганістані, а також членам сімей загиблих (померлих) ветеранів військової служби) — 16,5 %;
• дотримання порядку проходження військової служби (демобілізація, звільнення з військової служби у зв’язку із закінченням строків контрактів, переміщення на посадах військовослужбовців із урахуванням їх сімейного стану, спеціальності, укладання контрактів, надання відпусток за сімейними обставинами та у зв’язку із навчанням в учбових закладах, з інших поважних причин), — 13,5 %;
• житлового та комунального забезпечення (військових пенсіонерів та членів їх сімей, військовослужбовців, у тому числі які беруть (брали) участь в АТО, закупівлі житла, зміни статусу службового житла, утримання житлового фонду МОУ та передачі до комунальної власності окремих будинків та споруд, приватизації квартир) — 9,5 %;
• медичного та санаторно-курортного забезпечення (військовослужбовців, учасників АТО, лікування поранених (тяжко поранених), військових пенсіонерів, членів їхніх сімей) — 7,5 %;
• дотримання законності та статутного порядку (щодо можливих фактів порушень чинного законодавства, порядку проходження військової служби, статутних взаємин між військовослужбовцями, вчинення діянь, що мають ознаки злочинів) — 1,7 %;
• матеріально-технічного стану військ (сил) (щодо умов проживання, речового, продовольчого забезпечення особового складу, розробок військової техніки, зброї та їх впровадження тощо) — 1,7 %;
• корупційної ураженості (щодо можливих корупційних правопорушень та наявності конфлікту інтересів осіб, уповноважених на виконання функцій держави) — 0,7 %.
На особистих прийомах громадян Міністром оборони України, його заступниками та в громадських приймальнях Міністра оборони України в містах Вінниці, Дніпрі, Житомирі, Києві, Маріуполі, Львові, Одесі, Полтаві, Рівному, Ужгороді, Харкові, Херсоні, Чернігові прийнято 2473 громадяни.
Позитивно прийняті рішення за 70% зверненнями громадян, 30% перебувають на контролі, які відносяться до соціальних питань.