Перейти до головного вмісту

Додаток 13

Додаток 13

до Рекомендацій з організації та проведення оборонного огляду (пункт 5.4.14)

ОПИС

можливостей держави задовольнити амбіційні потреби оборони у фінансових ресурсах

Прогноз видатків для Збройних Сил

на період до 2023 року

(постанова КМУ від 07.07.2010 № 568)

Порівняння розрахункової середньорічної потреби на набуття можливостей за всіма сценаріями застосування військ (сил) та прогнозу видатків для Збройних Сил на період до 2023 року (постанова КМУ від 07.07.2010 № 568)

Рік

Прогнозні показники фінансування

(млн. грн)

1

2

2011

10 475,8

2012

12 396,4

2013

14 317

2014

16 179,4

2015

18 100

2016

19 962,4

2017

21 883

2018

23 745,4

2019

25 666

2020

27 528,4

1

2

2021

29 449

2022

31 311,4

2023

33 232

Усього

284 246,2

Рік

Обсяг видатків (млн. грн.)

нормативна потреба (млн. грн)

можливості держави (млн. грн)

Ступінь задоволення потреб

1

2

3

4

2011

36 960,5

10 475,8

28,3%

2012

36 960,5

12 396,4

33,5%

2013

36 960,5

14 317

38,7%

2014

36 960,5

16 179,4

43,8%

2015

36 960,5

18 100

48,9%

2016

36 960,5

19 962,4

54%

2017

36 960,5

21 883

59,2%

2018

36 960,5

23 745,4

62,3%

2019

36 960,5

25 666

69,4%

2020

36 960,5

27 528,4

74,5%

1

2

3

4

2021

36 960,5

29 449

79,7%

2022

36 960,5

31 311,4

84,7%

2023

36 960,5

33 232

90%

Всього

356 811,6

284 246,2

79,7%

Висновок про можливість (спроможність) держави задовольнити амбіційні потреби оборони в ресурсах робиться виходячи з оцінки прогнозу макроекономічних показників на основі ВВП. Наявність оптимістичного та песимістичного прогнозів розвитку ВВП дає змогу на основі нормативів, визначених законом України, іншими керівними документами, оцінити можливі видатки на Збройні Сили у відсотках (частинах) ВВП.

Оскільки прогноз здійснюється на довгострокову перспективу, з метою уникнення великих помилок доцільно його здійснювати на основі показників базового року, у подальшому (щорічно) до базового показника додавати уточнені прогнози змін інфляції та індексу цін, які надаються постановою Верховної Ради України за пропозиціями Міністерства економічного розвитку і торгівлі України, Міністерства фінансів України «Про основні напрями бюджетної політики на відповідний рік».

Різниця між потребою в ресурсах та можливостями (спроможностями) держави задовольнити ці потреби показує здатність реалізації амбіційних планів держави у сфері оборони. Така різниця є базою для пошуку раціонального визначення переліку можливостей (спроможностей), яких треба досягти, та шляхів досягнення.