Додаток 13
Додаток 13
до Рекомендацій з організації та проведення оборонного огляду (пункт 5.4.14)
ОПИС
можливостей держави задовольнити амбіційні потреби оборони у фінансових ресурсах
Прогноз видатків для Збройних Сил на період до 2023 року (постанова КМУ від 07.07.2010 № 568) |
Порівняння розрахункової середньорічної потреби на набуття можливостей за всіма сценаріями застосування військ (сил) та прогнозу видатків для Збройних Сил на період до 2023 року (постанова КМУ від 07.07.2010 № 568) |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|
Висновок про можливість (спроможність) держави задовольнити амбіційні потреби оборони в ресурсах робиться виходячи з оцінки прогнозу макроекономічних показників на основі ВВП. Наявність оптимістичного та песимістичного прогнозів розвитку ВВП дає змогу на основі нормативів, визначених законом України, іншими керівними документами, оцінити можливі видатки на Збройні Сили у відсотках (частинах) ВВП.
Оскільки прогноз здійснюється на довгострокову перспективу, з метою уникнення великих помилок доцільно його здійснювати на основі показників базового року, у подальшому (щорічно) до базового показника додавати уточнені прогнози змін інфляції та індексу цін, які надаються постановою Верховної Ради України за пропозиціями Міністерства економічного розвитку і торгівлі України, Міністерства фінансів України «Про основні напрями бюджетної політики на відповідний рік».
Різниця між потребою в ресурсах та можливостями (спроможностями) держави задовольнити ці потреби показує здатність реалізації амбіційних планів держави у сфері оборони. Така різниця є базою для пошуку раціонального визначення переліку можливостей (спроможностей), яких треба досягти, та шляхів досягнення.